• 1

Introduzione basica di u modulu otticu

Introduzione basica di u modulu otticu

U modulu otticu hè cumpostu di dispositivi optoelettronici, circuiti funziunali è interfacce ottichi. I dispositi optoelettronici includenu duie parte: trasmette è riceve. In corta, a funzione di u modulu otticu hè di cunvertisce u signale elettricu in u signale otticu à a fine di l'inviu. Dopu chì u signale otticu hè trasmessu à traversu a fibra ottica, l'estremità ricevente converte u signale otticu in u signale elettricu.

A parte di trasmissione hè: u signale elettricu input di un certu bit rate hè processatu da u chip drive internu, è poi cunduce u laser semiconductor (LD) o diode emettitore di luce (LED) per emette u signalu otticu modulatu di a tarifa currispondente. U circuitu di cuntrollu automaticu di a putenza ottica interna hè equipatu per mantene a putenza di u signale otticu di output stabile.

A parte ricevente hè: u modulu d'ingressu di u segnu otticu cù una certa velocità di bit hè cunvertitu in signale elettricu da u diodu di deteczione otticu, è u signale elettricu cù a rata di bit currispondente hè uscita dopu à u preamplificatore.

-Concepimentu di basa di modulu otticu-

U modulu portu-otticu hè u nome generale di diverse categurie di moduli, generalmente riferite à u modulu integratu di transceiver otticu.

modulu 1

-Funzione di u modulu otticu-

modulu 2

A so funzione hè solu di realizà a cunversione trà i signali ottici è i signali elettrici.

modulu 3

-Struttura di u modulu otticu-

Un modulu otticu hè generalmente cumpostu di trasmettitore otticu, ricevitore otticu, circuitu funziunale è interfaccia ottica (elettrica).

À u trasmettitore, u chip di u driver processa u signale elettricu originale, è poi cunduce u laser semiconductor (LD) o diode emettitore di luce (LED) per emette un signalu otticu modulatu.

U portu hè à a fine di riceve. Dopu chì u signale otticu entra, hè cunvertitu in signale elettricu da u diodu di rilevazione otticu, è poi emette u signale elettricu attraversu u preamplificatore.

- Classificazione di u modu otticu -

modulu 4

-Storia di sviluppu di u modu otticu-

modulu 5

-Introduzione à l'imballaggio di moduli ottici-

Ci hè una larga gamma di standard di imballaggio per i moduli ottici, principalmente perchè:

》A velocità di sviluppu di a tecnulugia di cumunicazione in fibra ottica hè troppu veloce. A velocità di u modulu otticu hè in crescita, è u voluminu hè ancu diminuitu, cusì chì ogni pochi anni, novi etichette di imballaggio saranu emessi.

precisu Hè ancu difficiuli di esse cumpatibili trà i normi di imballaggio novi è vechji.

》I scenarii d'applicazione di i moduli ottici sò diversi. Differenti distanze di trasmissione, esigenze di larghezza di banda, è lochi d'usu, currispondenu à diversi tipi di fibra ottica utilizata, i moduli ottici sò ancu diffirenti.

asxcdfsgfd

Portu GBIC

GBIC hè Giga Bitrate Interface Converter.

Prima di u 2000, GBIC era u pacchettu di modulu otticu più populari è a forma di modulu gigabit più usata.

asxcdfsgfd2

Port SFP

A causa di a grande dimensione di GBIC, SFP apparsu dopu è hà cuminciatu à rimpiazzà GBIC.

SFP, u nome cumpletu di Small Form-factor Pluggable, hè un picculu modulu otticu hot-swappable. A so piccula dimensione hè relative à l'imballaggio GBIC. A dimensione di SFP hè a mità più chjuca di quella di u modulu GBIC, è più di duie volte u numeru di porti pò esse cunfigurati nantu à u stessu pannellu. In termini di funzione, ci hè poca differenza trà i dui, è i dui supportanu u hot plug. A larghezza di banda massima supportata da SFP hè 4Gbps

asxcdfsgfd3

XFP orale

XFP hè un 10-Gigabit Small Form-Factor Pluggable, chì pò esse capitu in un sguardu. Hè un SFP 10-Gigabit.

XFP adopra un modulu seriale di un canale à velocità piena cunnessu da XFI (interfaccia seriale 10Gb), chì pò rimpiazzà Xenpak è i so derivati.

asxcdfsgfd4

Port SFP+

SFP +, cum'è XFP, hè un modulu otticu 10G.

A dimensione di SFP + hè a stessa di quella di SFP. Hè più compactu cà XFP (riduciutu da circa 30%), è u so cunsumu d'energia hè ancu più chjucu (riduciutu da alcune funzioni di cuntrollu di signale).

asxcdfsgfd5

O SFP28

U SFP cù una tarifa di 25Gbps hè principalmente perchè i moduli ottichi 40G è 100G eranu troppu caru à quellu tempu, cusì stu schema di transizione di cumprumissu hè statu fattu.

asxcdfsgfd6

QSFP/QSFP+/QSFP28/QSFP28-DD

Quad Small Form-Factor Pluggable, interfaccia SFP à quattru canali. Molti tecnulugii chjave maturi in XFP sò stati applicati à stu disignu. QSFP pò esse divisu in 4 secondu a velocità × 10G QSFP + 、 4 × 25G QSFP28 、 8 × 25G QSFP28-DD modulu otticu, etc.

Pigliate QSFP28 cum'è un esempiu, chì hè applicabile à u portu d'accessu 4 × 25GE. QSFP28 pò esse usatu per aghjurnà da 25G à 100G senza 40G, simplificendu assai a difficultà di cablaggio è riducendu i costi.

asxcdfsgfd7

QSFP/QSFP+/QSFP28/QSFP28-DD

QSFP-DD, stabilitu in March 2016, si riferisce à "Doppia Densità". Aghjunghjite una fila di canali à i 4 canali di u QSFP è cambiate in 8 canali.

Pò esse cumpatibile cù u schema QSFP. U modulu QSFP28 originale pò ancu esse usatu, basta inserisce un altru modulu. U numaru di dita d'oru di OSFP-DD hè duie volte quellu di QSFP28.

Ogni QSFP-DD adopta 25Gbps NRZ o 50Gbps PAM4 formatu di signale. Cù PAM4, pò sustene finu à 400 Gbps.

asxcdfsgfd8

OSFP

OSFP, Octal Small Form Factor Pluggable, "O" sta per "octal", lanciatu ufficialmente in Novembre 2016.

Hè pensatu per utilizà 8 canali elettrici per realizà 400GbE (8 * 56GbE, ma u signale 56GbE hè furmatu da laser 25G DML sottu a modulazione di PAM4), è a so dimensione hè un pocu più grande di QSFP-DD. U mutore otticu è u transceiver cù un wattage più altu anu un rendimentu di dissipazione di calore ligeramente megliu.

asxcdfsgfd9

CFP/CFP2/CFP4/CFP8

Centum gigabits Form Pluggable, modulu di cumunicazione ottica di divisione di lunghezza d'onda densa. A velocità di trasmissione pò ghjunghje à 100-400 Gbpso

CFP hè cuncepitu nantu à a basa di l'interfaccia SFP, cù una dimensione più grande è chì sustene a trasmissione di dati 100Gbps. CFP pò sustene un signalu unicu 100G è unu o più signali 40G.

A diferenza trà CFP, CFP2 è CFP4 hè u voluminu. U voluminu di CFP2 hè a mità di quellu di CFP, è CFP4 hè un quartu di quellu di CFP. CFP8 hè una forma di imballaggio pruposta apposta per 400G, è a so dimensione hè equivalente à CFP2. Supporta i tassi di canali 25Gbps è 50Gbps, è realizà a tarifa di moduli 400Gbps attraversu l'interfaccia elettrica 16x25G o 8x50.

asxcdfsgfd10


Tempu di Postu: Feb-14-2023